13 Aralık 2011 Salı

ÇOCUKLUĞUMUZUN OYUNLARI- SEK SEK

Çocukluğumun en eğlenceli oyunuydu sek sek.Okulda ,yazlıkta, mahallede en çok oynadığımız ve keyif aldığımız oyundu.Eminim çoğunuz da küçüklüğünüzde oynamışsınızdır.Nerden aklıma geldi bilmiyorum ama hala oynayan var mıdır bilmem?Eskiden annanelerimiz, babannelerimiz, dedelerimiz ' ahh eski gunler şöyleydi' diye başladıkları cümleler kurarlardı biz de dinlerdik ya galiba ben de şimdi 'ahh eski oyunlar ' diyeceğim.Şimdiki çocuklar bu oyunları bilmiyorlar ve bilmeyecekler...
Takım kurarken 'aldım verdim ben seni yendim' diyerek adım atardık.Şimdi size oyun nasil oynanIyordu onu hatırlatacağım:
NASIL OYNANIR
1) 1 kişi tebeşirle sek sek çizgisini çizer.Kare veya daire şeklinde çizilen çizgiler 1'den 8'e kadar numaralandırılırdı.
2)İlk oyuncu taşını bir numaralı kutunun içine atar.Genellikle mermer taş kullanılırdı.Taşın olduğu kutunun üzerinden atlayarak diğer kutulara sekerek gider.Tek kutu olanlara tek ayakla ,çift kutu olanlara iki atağımızla basarız.
3) 8 numaralı kutuya gelince geri döner ve 2 numaralı kutuya gelince tek ayağının üzerindeyken 1 numaralı kutudaki taşı alır ve bu kutunun üzerinden atlayarak çizginin dışına çıkar.
4)Şimdi sıra 2 numaralı kutuya gelmiştir.Taşı 2 numaralı kutuya atar ve aynı şekilde sekerek gider ve dönüşte 2 numaradan taşı alır ve üzerinden atlayarak çizgiden çıkar.
5)Bu şekilde 8 e kadar devam eder.Attıgı taş bir çizginin üzerine gelirse ,çizgiye basarsa ya da iki ayağı birsen yere deyerse oyuncu yanar ve sıra diğer oyuncuya geçer.Tekrar sırası gelince kaldığı yerden devam eder.



 Bu yazıyı gülümseyerek yazdım.Sizi de okurken gülümseteceğini umuyorum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...