3 Ocak 2012 Salı

ZENCEFİLLİ KURABİYE: MİNİK ŞEFİN TARİFİ:)

Yapımı kolay çok lezzetli bir kurabiye tarifi vericem.Özellikle de minikler bayılacak.Onlarla beraber de yapabilirsiniz.İnanın çok keyif alacaklar.Ben yaparken Derin'i de mama sandalyesine oturtuyorum ve önüne hazırladığım hamurdan bir parça ,birkaç değişik sekilde kalıp,küçük bir oklava ve un koyuyorum, saatlerce oyalanıyor.Hem ben rahat ediyorum hem de o eğleniyor.Sonra bak bu kurabiyeleri ben yaptim diyerek afiyetle yiyor:):) Miniğinizle beraber keyifli saatler geçirmek için super bir fikir hemde lezzetli:)

MALZEMELER
90 g. tereyağ
100 g. pudra şekeri
1 yumurta
1/2 çay kaşığı vanilya esansı
200 g. un
fındık (rondodan çekilmiş)
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı zencefil rendesi
1 çay kaşığı tarçın

HAZIRLANIŞI
*Un, kabartma tozu ve tuz bir kapta karıştırın
*Yağ ve şekeri mikserle çırpın, içine yumurtayı ekleyip karıştırın.
*Vanilya esansını koyun.Unlu karışımı da ekleyip iyice karıştırın.
*Zencefil rendesi,fındık ve tarçını da ekleyip hamuru hazırlayın
*1 saat dolapta bekletin
*Fırını 170 derece de ısıtın.
*Hamuru açıp, kalıplarla istediğiniz şekli verin
*Tepsiye koyup 15 dk pişirin.

Mis gibi kurabiyeniz hazır.Minikler için yanında bir bardak sütle nefis bir ara öğün olabilir.
işte benim miniğimde böyle hazırladı kurabiyeleri:):)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...